İzleyiciler

3 Ocak 2019 Perşembe

DÖŞEMEDERE ŞELALESİ KIŞ YÜRÜYÜŞÜ (30.12.2018)


DÖŞEMEDERE ŞELALESİ KIŞ YÜRÜYÜŞÜ (30.12.2018)

Yılın sonuna geldik. Bitti işte... Koskoca bir yıl rüzgar gibi geçti. Dönüp bir bakıyorum geriye, yaşanmışlıklara... Ve sonra şükrediyorum. Ayaktaydım, dağ bayır yürüyor, doğanın keyfini çıkarıyordum. Aç değil, açıkta değildim. Doğanın tam içinde yaşıyor, dere tepe geziyordum. Soğuk sularından dilediğim kadar içiyor, dilediğim kadar bol oksijenli nefes alıyordum. Buralarda su bedava, hava hepten bedavaydı. Daha ne olsun...

Bu hafta istedim ki yılın son yürüyüşünde, eşimle birlikte adım atayım, dağların soğuk sularından birlikte içip, ben değil biz olalım...

Bu hafta Ayıgediği'ni aşıp, Döşemedere şelalesine gideceğiz... Yine Hazan hanımda, bir telaş bir heyecan. Hemen börekler, kekler yapılıyor, çantalar hazırlanıyor...

Tüm haftanın yorgunluğu üzerimde. Bugün "Kozak Arzu Yolunu" yürümüş, bir türlü atlatamadığım hastalığı, daha da körüklemiştim.

Kaç gecedir, aileme zaman ayıramıyorum. Bol bol bitki çayı içiyor, rahatsızlığımı belli etmemeye çalışarak, sohbet ediyorum onlarla. Ama saat 10'dan sonra duramıyorum artık ve uyumaya gidiyorum...

30.11.2018, Pazar...
Bu sabah kendimi, daha iyi hissediyorum. İlk iş kendime bir bitki çayı yapmak oluyor. Kahvaltı yapmıyorum. Bitki çayının yanında yediğim kayısı, ceviz yetiyor bana. Alıyor çantalarımızı, çıkıyoruz evden. Arabaya binince, yakıt almam gerektiğini görüyorum. Aksi gibi yakıt alacağım istasyon, gideceğim yolun tam tersi yönünde idi. Aslında yakıtım, bugün gideceğim yer için bol bol yeterdi. Ama sonuçta kış mevsimindeyiz ve dağa gidiyoruz. Tedbirli olmakta fayda vardı. Üşenmiyor, buluşma yerine geç kalma pahasına ters istikametteki istasyona gidiyor, yakıtımı alıyorum... Gönlüm rahat, şimdi gidebiliriz...

Arkadaşlarımızla, Hanlar yolu üzerindeki Çamcı köyünde buluşacağız. Edremit'in içine girmeden, çevre yolundan vuruyorum Hanlar yoluna. Çok sürmüyor geliyoruz, Çamcı köyüne. Tam dört aracın, bizi beklediğini görüyorum. Hiç oyalanmıyor, durmadan devam ediyoruz...



Saat 09;50. Hanlar'dayız. Her yer kar içinde. Hava oldukça soğuk. İniyoruz araçlardan. Herkesin yüzünde tatlı bir tebessüm var. Sanki aylardır birbirleriyle görüşmemiş gibi kucaklaşan da oluyor, uzaktan selamlaşan, tokalaşanda. Selamlaşmanın şekli ne olursa olsun, hissedilen tek şey dostluk, sıcaklık ve mutluluk...

Bugün uzaklardan, aramıza misafir olarak gelen dost ve akrabalarda var. Onları yeri geldikçe anlatacağım sizlere. Şimdi isterseniz güne nasıl başlıyoruz, oradan başlayalım anlatmaya ... Bu arada beni hikaye yazmaya teşvik eden Dilek hocam aklıma geliyor. Dilek hocam ne dersiniz, sanki benim gezi yazıları, parkuru anlatmaktan öteye, artık hikayeleşmeye mi başladı?..


Selamlaşma ve hoşgeldin beş gittinlerin ardından, yoga üstadı Burak hocanın komutları ile yine neşe içinde nefesimizi açıyor, bedenlerimizi esnetiyoruz...



AİLE BOYU YÜRÜYÜŞ...
Ve saatler 10;05'i gösterirken, tam 17 kişi olarak, Hanlar'dan tatlı bir rampa ile vuruyoruz Karaçam'ların içine. Yolumuz çok olmasada karlı, hava soğuk. Ama güneş her zamanki yerinden, ruh ısıtan tüm parlaklığı ile ağaçların arasında kendini gösteriyor. Düşmemek için dikkatli adım atmalıyız. Herkeste bir heyecan olduğu açıkca belli. Kiminin heyecanı buraları ilk kez gördüğünden, kiminin heyecanı ise yareni, dostu ve evladıyla birlikte olmaktan kaynaklanıyordu. Mesela ben sevdiğim dağlarda, eşimle birlikte yürüdüğüm için mutluydum. Suat bey eşi, İstanbul'dan gelen kızı ve damadıyla yürüyordu. Varol bey biraz hüzünlüydü, çünkü eşi gelememişti ama onunda yanında, taa Antalya'dan gelen oğlu ve gelini vardı... Süleyman bey eşiyle gelmişti. Diğer arkadaşlarımız, zaten birbirleriyle çok iyi dost ve bu yürüyüşlerin kadrolu katılımcılarıydı... Yani anlayacağınız daha güne başlarken, hepimizin mutlu olması için yeterince bir sebebi vardı...


Yürürken rampa yukarı, sohbetler koyulaşıyor. Kimi eşiyle, arkadaşıyla kimi uzaklardan gelen evlatlarıyla hasret gideriyorlardı. Hem sohbet, hemde her fırsatta fotoğraflar çekiliyordu. Güneşin kendini ağaçların arkasından gösterme seremonisini ise hiç birimiz kaçırmadık. Sırayla tek tek poz verip, fotoğraflar çekildik.


MİSAFİR DEDİĞİN DAĞDA AĞIRLANIR....
Şu yukarıda yazdığım "evlatlarıyla hasret gideriyorlardı" cümlesine, biraz açıklık getirmek istiyorum. Şimdi düşünün, şehir dışından aylardır görmediğiniz evladınız, eşiyle birlikte hafta sonu sana geleceğini söylüyor. Ve ertesi sabahta çok sevdiğin dağlarda, çok güzel bir etkinlik var. Dostlarla karda yürünecek, ateş yakılacak vs. vs... Kalbin gitmek istiyor ama mantıken misafirin var... Siz olsanız ne yaparsınız bilmem ama bizimkiler gelin, damat, oğul, kız demeden evlatlarını tuttuğu gibi dağa getiriyorlar. Ve yürürken sarılıyor, konuşuyor hasret gideriyorlar... Doğa sevgisi böyle bir şey işte....

Bugün farklı bir yürüyüş tecrübesi yaşayacağımız belliydi. Umarım her şey başladığı gibi güzel biter...



BANA BİRŞEYLER OLUYOR BURADA...
Güneş yüzünü gösteriyor, ancak hava soğuk.
Çıkıyoruz Eybek yol ayrımı, tabelasına kadar.
En sevdiğim yere "güzel ruhlar ormanına" gelmiştik... Haliyle heyecan basıyor yine. Tabelanın sağından giriyoruz, boylu poslu Karaçam ağaçlarının arasına. Girmemizle birlikte ruhumda, gönlümde kanatlanıyor, sebepsiz bir huzur ile doluyorum. Bana birşeyler oluyordu burada . Bu bir değil, iki değil. Ben buraya boşuna "güzel ruhlar ormanı" demiyorum. Mutluları uçuran, mutsuzları mutlu eden, büyülü bir yerdi burası... Tabiki bakıp görmek, görüp hissetmek, hissedip özümsemek ile alakalıydı bu...




İçinden geçip gidiyoruz, büyülü ormanın. Hava masmavi, yerler kar. Ayı gediği yolundayız artık. Kar gittikçe fazlalaşıyordu yollarda. Ayağımızın altında ezilen karın çıkardığı "kırt, kırt" sesleri bizi daha da mutlu ediyor. Sonuçta kış yürüyüşü yapmaya geldik. Doğa ana bu konuda o kadar bonkördü ki; bizi ısıtmasada hava güneşli, yollar karlıydı...


Arada eşimin gözlerinin içine bakıp, iyi olup olmadığını anlamaya çalışıyordum. Bazen de düşmesin diye, el ele kol kola yürüyorduk. Sorun yoktu, her şey yolundaydı...


Yolumuzun üzerine çıkan çeşmelerden su içmeyi, hiç ihmal etmedik. Su içmek kış mevsimi de olsa çok önemliydi. Vücudu susuz bırakmanın, sonuçları ağır olabilirdi... Bu konuya başka bir zaman detaylıca değinmek isterim ama şimdi değil...


Yol müthiş görselliğe sahipti. Ben zaman zaman fotoğraf çekimi için arkada kalıyor, fırsattan istifade, doğanın sesini dinliyordum...



RUHUMDA HİCRAN...
Arkada kalınca anladım ki konuşma ve karda yürüme sesleri bir çok şeyin sesini bastırıyormuş. Öyleki fotoğraf çekimi için durduğumda, kulaklarıma gelen kuşların ahenkli sesleriyle irkildim, şaşırdım... Bir süre öylece kalıp, kuşların senfonik ötüşlerini dinledim.... Huzur, hafiflik ve özgürlük... Nedir bu, tanrım... Kar, soğuk, güneş ve kuş sesi... Bedenimiz kışı, ruhumuz baharı yaşıyordu sanki...
Kuş sesleri hiç susmadı, Ayıgediği'ne kadar, coştukça coştular... Neredeyse, "ruhumda hicranı" söyleteceklerdi bize...




BEYAZ...
Saat 11;40. Ayıgediği'ndeyiz... Çeşme başında nefeslenme molası veriyoruz. Bu arada boş durmuyor, çevremizin eşsiz güzelliklerini seyreyleyip, fotoğraflıyoruz... Her yere beyaz hakim. Masmavi gökyüzünü beyaz bulutlar kaplamış. Ağaçlar beyaz karla süslenmiş. Bastığımız her yer bembeyaz. Kısacası gök beyaz, yer beyaz... Bir önceki yazımda da belirtmiştim. Beyazı severim. Çünkü masumiyetin rengidir, beyaz. Çünkü beyaz kiri, pisliği çabuk gösterir... Aşk, sevgi ve dostluk kire, pisliğe gelmez, hemen kendini gösterir... İşte onun için severim beyazı ve renginden ötürü karı...



MİNİK ŞELALE...
Döşemedere şelalesine yaklaşıyoruz. Ama yolumuz üzerinde bizim birde, saklanan minik şelalemiz var. Bu parkur ile ilgili önceki yazılarımı okuyanlar bilir. Önce bu minik şelaleye uğrayıp, hem gönlünü, hem de büyüğüne göndereceği selamı almalıyız. Giriyoruz karlar içinden, şelalenin saklandığı, daracık vadiye. Hemen göstermiyor kendini, karla kaplı kayalardan düşmemek için dikkatle yürüyoruz. Ve göz göze geliyoruz bizim minik şelaleyle. Biraz coşmuş mu, ne?... Ziyaretimiz kısa sürüyor. Vedalaşıp, ayrılıyoruz ...


AK KÖPÜKLÜ....
Yürüyoruz karlı orman yollarında. Çok sürmüyor saatler 12:40'ı gösterirken, Döşemede Şelalesi'ne geliyoruz. Hazan ilk kez geliyor buraya. Oda benim gibi büyüleniyor, ak köpüklü karşısında. Hemen yanına çıkıyoruz. Bu sefer tam kalbine almıyor, daha doğrusu alamıyor bizi. Suları coşmuş, ak köpüklünün. Ama yine davetkar, yine narin ve sevecen. O bizi bağrına basıyor, bizde ona sevgimizi fısıldıyoruz...
Vedalaşmadan iniyoruz yanından. Çünkü gitmiyoruz hemen. Daha buradayız. Ateşi burada, tam karşısında yakacak, burada mola vereceğiz...





ÜÇ ATEŞ...
Yakılıyor ateş hemen. Bir değil tam üç yerde ateş yakıyoruz. İki ateş dışarıda, üçüncüsü ise sobada. Haydaaa... ''Sobada nerden çıktı" dediğinizi duyar gibiyim...Evet, burada tahtadan yapılma, küçük bir kulübe var. Geçtiğimiz yaz, ormancılar tarafından yapılmış. İçinde bir soba ve masa var. Kapısı açık. Buraya gelenler, isterlerse kullanabiliyorlar. Ve tabi giderkende hiçbir şeye zarar vermeden, çöplerini bırakmadan alıp gidiyorlar... Yağmurda, karda kışta hayat kurtaran bir yer yani... İşte biz üçüncü ateşimizi bu kulübedeki sobada yakıyoruz.


Herkes dışarıdaki masada ya da ateşin başında ayaktaydı. Çaylar demlendi, sucuklu yumurtalar yapıldı. Herkes çıkardı yiyeceklerini, koydu ortaya, dileyen dilediğinden yedi, içti. Yenildi içildi, her şey bitti ama bitmeyen tek şey sohbetti. Çok üşüyenler, zaman zaman kulübeye giriyor, sobada elini ayağını ısıtıp, dışarı çıkıyordu. Sürekli bir hareketlilik ve sohbet vardı...

Saat 14;20. Zaman nasıl geçti anlayamadık. Gitme zamanı geldi, toplanıyoruz...


Ama gitmeden önce, şelalenin önünde toplu fotoğraf çektirmeye karar veriyoruz...


Dönüş yolundayız. Çaktırmadan, şöyle bir bakıyorum herkesin yüzüne ve hiç mutsuz surat görmüyorum... Herkesin neşesi yerindeydi. Açıkcası bende mutluyum... Sohbet konusuna hiç değinmiyorum bile. Herkes birbiri ile koyu sohbet içinde yürüyor, konudan konuya atlıyorlardı. Keyifler yerindeydi...


Ama İstanbul'dan aramıza katılan, Suay ve Akın'dan bahsetmeden geçemeyeceğim. Neden mi ? Çünkü bu genç kardeşlerimiz, Decathlon'un ayrı ayrı iki farklı mağazasının müdürlüklerini yapmaktaydılar. Ve herbirimiz de bu mağazadan alınma, en az bir ürün ki vardı. Haliyle ürün kullanıcısı olarak, bizlerin sorularına bıkmadan usanmadan cevap verdikleri için bir teşekkürü hakediyorlar sanırım...


ALLAH, AKIL FİKİR VERSİN...
Yürüyoruz mutlu, mutlu. Dönüşte hava sanki daha sıcak gibi. Çıkarıyorum bende fazlalıkları. Kalıyorum tişört ve yelekle... Annem şimdi burada olsaydı kesin, "Allah, akıl fikir versin" derdi... Ne yapayım, terledim. Fotoğraf çekeceğim diye bir ileri bir geri koşturup duruyorum...


Hazan bugün genelde, kankası Songül hanımla takıldı. Çok güzel sohbetleri var. Ben pek maydanoz olmak istemiyor, oldukça arkalarından yürüyorum. Ama merak etmeyin kontrolüm altında. Dağda asla ailemi, gözümün önünden ayırmam...




MANZARA ŞAHANE, HAZAN YORULDU...
Ayıgediği yokuşundayız. Nedense burayıda çok seviyorum. Baharda buraya ilk kez geldiğimde, tam bu noktada, "dumanı üzerinde ayı pisliği" görmüş, bayağı heyecanlanmıştım. İşte burada şimdi manzara şahane. Hazan'da rampa yukarı yoruldu ama bana pek hissettirmemeye çalışıyor. Yan yana yürüyoruz ve farkındayım bunun. Ben ikide bir durup fotoğraf çekme bahanesi ile Hazan'ın nefeslenmesini sağlamaya çalışıyorum. Eşim bugün gerçekten olağanüstü performans sergiledi. Umarım günü böyle güzel kapatırız...

Saat 15;15. Tekrar Ayıgediği'ndeyiz. Altında arazi aracı olan piknikçiler buraya kadar çıkmış. Yakmışlar mangalı, çoluk çocuk karda koşturup duruyor...


Burada da grup halinde toplu fotoğraf çekiliyor ama hiç oyalanmıyoruz. Ayı Gediği'nden, başlıyoruz rampa aşağı inmeye. Aşağı doğru indikçe, sabah bembeyaz olan yollar, araç geçişleri ile erimeye ve siyahlaşmaya başlamış.



 

DİKKAT ORMANDA TRAFİK....
"Güzel ruhlar ormanına" geldiğimizde, yollardaki karın tamamen eridiğini görüyoruz. Buradan Eybek tabelasının olduğu sapağa geldiğimizde, bir anda dizi dizi arabaları görünce şaşkınlık yaşıyoruz. Çevrede ne kadar araba varsa, sanki buraya gelmişti. Nasıl çıkmışlardı buraya kadar. Hanlara doğru yürüdükçe araç sayısıda, insan sayısı da artıyordu. Her yer mangal yakan, kıyıda köşede kalan karın keyfini çıkarıp, kardan adam yapan insanlarla doluydu...

Ormanın ruhumda ki sessizliği, bir anda yok olmuştu. Adımlarımızı öyle hızlı atıyoruz ki biran önce buradan, kurtulmak istiyoruz...


Saat 16;30. Hanlar'dayız. Arabaları parkettiğimiz yer, dev bir otopark gibiydi... Boğulacak gibi oluyorum. Bir an önce kurtulmak için can havliyle, kendimizi arabalarımıza atıyoruz. Kiminle vedalaştım, kiminle vedalaşamadım hatırlamıyorum bile...


SON SÖZ...
Bu yürüyüş dağlarda yapılan, yılın son yürüyüşüydü. Anlamlı olmalıydı. Oldu da... Birincisi eşim yanımdaydı. İkincisi saflığın timsali, beyaz karlar içinde yürüdük. Üçüncüsü değerli dostlarımızla el ele, kol kola, gönül gönüle yürüdük...

Bu parkuru yazında, sonbahardada çok sevmiştim. Şimdi, kışında çok sevdim... Eşsiz senfonik ötüşleriyle kuş seslerini, küçüğüyle büyüğüyle şelalelerini sevdim. Kar süslü Göknar'larını, Kızılçam'larını, Karaçam'larını, kıvrım kıvrım yollarını, bulutlu masmavi gökyüzünü sevdim. Ve ruhumu arındıran "güzel ruhlar ormanını" sevdim....

Bu yürüyüşü planlayan Erhan bey ve bana yarenlik yapan eşim başta olmak üzere, tüm yol arkadaşlarıma sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum...

Yılın son dağ etkinliği olarak, karlar içinde yürüdüğüm bu 15 km.lik parkuru değerlendirme puanım;10/10

Not: Bu yazıda kullanılan toplam 38 adet fotoğraftan, 12. fotoğraf Suat Yalıç, 19, 25, 33. fotoğraflar Erhan Çiftçi ve 28. fotoğraf ise Hazan Turan'a ait çekimler olup, diğer çekimler bana aittir.

Murat Turan - Akçay 2018

164 yorum:

  1. Yine nefis bir anlatımla o günü tekrar yaşadık. Kışın dağa giderken deponuzu dolu tutma konusundaki duyarlılığınızı ayrıca takdir ettik. Bizimle kalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erhan Çiftçi bey, güzel yorumunuza teşekkür ederim. Umarım daha nice doğa yürüyüşlerinde birlikte oluruz...

      Sil
  2. Atakan Özgür3 Ocak 2019 22:09

    Siz muhteşem bir çiftsiniz.Gülen yüzünüz solmasın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Atakan Özgür bey, çook teşekkür ederiz...

      Sil
  3. Fatma Arslan3 Ocak 2019 22:31

    Sizin eşinizi sahiplenme olayınıza Hazan hanımında ruhundaki güzelliğin yüzme yansıyan gülüşlerine hayranım. Doğa muhteşem sizin anlatımınız harika.Tebrik ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma Arslan hanım, bizi güzel gören gözlerinize, yüreğinize, takdir eden yorumunuza çook teşekkürler.

      Sil
  4. Alihan Saygılı3 Ocak 2019 22:33

    Bizlere muhteşem bir kar şöleni hazırlamışsınız.Resimlerde yazıda doyumsuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alihan Saygılı bey, beğeninize çook teşekkür ederim...

      Sil
  5. Canan Sevimli3 Ocak 2019 22:34

    Aranızdaki kimya çok güzel.Birbirinizi tamamlıyorsunuz. Mutluluğunuz daim olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canan Sevimli hanım, güzel temenniniz için çok teşekkür eder, bizde sizlere mutluluklar dileriz...

      Sil
  6. Saffet Alkoç3 Ocak 2019 22:35

    Yazı ve fotoğraflara söylenecek tek söz. MUHTEŞEM...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saffet Alkoç bey, muhteşem yorumunuza çoook teşekkürler...

      Sil
  7. Vuslat Canetli3 Ocak 2019 22:46

    Aile olarak sizi çok seviyoruz.Eşinizle olan gezilerde duygu nirvana yapıyor onu farkettim daha duygulu daha çoşku dolusunuz. Bayıldım size

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vuslat Canetli hanım, sevgi dolu yorumunuza çok teşekkür ediyor bizlerde sizleri seviyoruz. Sizlerden güzel geri dönüşler olmasa idi bu yazıların hiçbir anlamı olmazdı... Sağlıcakla daha nice yazılarda buluşmak dileğiyle...

      Sil
  8. Tuğçe Bayındır3 Ocak 2019 22:48

    Kar görüntüleri olsun yazınız olsun şahaneeeee. Cennette yaşıyorsunuz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuğçe Bayındır hanım, beğeninize çook teşekkürler. Evet, buralar cennet...

      Sil
  9. Ergun Aydınlı3 Ocak 2019 22:50

    Murat kardeşim ne mutlu sana seninle yürüyen ve elini bırakamadığım bir yarenin var sevginiz bir ömür sürsün. Paylaşım enfes resimler harika siz şahane okuyan bizler ise çok şanslıyız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ergun Aydınlı bey, kesinlikle benimle yürüyen bir eşim olduğu için çok şanslıyım. Güzel temennileriniz ve beğeniniz için çok teşekkür eder, esenlikler dilerim...

      Sil
  10. Soluksuz okudum yine grup arkadaşlarınızla aile olmuşsunuz.Çocuklarını dağa götüren aileyede helâl olsun :)Başarılar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl Can bey, kesinlikle dağa, ormana gideceğin insan çok önemli. Yeri gelecek o seni veya sen onu koruyacak,taşıyacaksın. Dağda sırt sırta, kol kola birbirine güven duyarak yürümek önemli. Yani kısaca aile gibi olmak... Başarı dileklerin için çok teşekkür ederim...

      Sil
  11. Egemen Saygın3 Ocak 2019 23:10

    Önce okudum sonra sizi tavsiye eden Davut abiyi aradım teşekkür ettim.Anlatılan az kalır dedirten bir blog. Tebrikler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Egemen Saygın bey, öncelikle Davut beye saygılarımı gönderiyorum. Sizinde beğenmenize çok sevindim. Çok teşekkür ediyor, esenlikler diliyorum...

      Sil
  12. Kârı soğuğu sevmeyen ben sayenizde sevmeye başladım .MUHTEŞEM doğa resimleri.tebrikler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Melike Açar hanım, aslında karı, soğuğu bende pek sevmem. Ama burada kar pamuk şekeri gibi. Beğeninize çook teşekkürler...

      Sil
  13. Hasan Hüseyin Çelik3 Ocak 2019 23:14

    Eşinizin azmine hayranım. Bravo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hasan Hüseyin Çelik bey, çook teşekkür eder, esenlikler dileriz...

      Sil
  14. Murat abicim ne yazıkki bu yürüyüşte yanınızda olamadım ama sanki yine sizinle beraber yürümüş gibi hissettim.Bu rotayı 4 sefer yürümüştüm ama bu seferki kadar hiç üzülmemiştim neden biliyormusun Hazan ablamın yaptıklarından mahrum kaldığım için sizleri çok seviyorum iyiki varsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cem kardeşim, sen üzülme. Biliyorsun kapımız sana her zaman açık. Sende iyiki varsın...

      Sil
  15. Peşpeşe paylaşımlar günün süprizi oldu benim için ofis ortamından kaçtığımız cennet gibisiniz sağolun varolun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sare Deniz hanım, bu hafta yazılar peşpeşe geldi... Sizlerde sağolun varolun...

      Sil
  16. Selim Hızal4 Ocak 2019 09:09

    Nefis resimlerle süslenmiş nefis yazı.tebrikler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selim Hızal bey, beğeninize çook teşekkür ederim...

      Sil
  17. Fotoğraflardan alıyorum.Tablo tadında enfes çekimler. Gerçek değil gibi.Paylaşım ise herzamanki lezzete

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serdar Özel bey, istediğinizi alabilirsiniz. Beğeninize çok teşekkür ederim...

      Sil
  18. Mehtap Gümüş4 Ocak 2019 09:28

    Hazan hanımdan bahsederkenki saygınız ve sevginiz tüm beylere örnek olmalı. Yazı kişiliğiniz resimler eşiniz efsanesiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtap Gümüş hanım, onurlandıran yorumunuza çok teşekkür ederim. Bu görmekle alakalıdır. Bizi güzel görüp,dile getiren yüreğinize sağlık...

      Sil
  19. Zeki Yağız Kılınç4 Ocak 2019 09:46

    Kardeşim süper bi paylaşım.Arada verdiğin mesajlar dikkatli okuyanların gözünden kaçmıyor.Aile geleceğimiz için en önemli kavram.Eşine sadakatin ve bağlılığın karşılık buluyorsa senden mutlusu yok.Tebrikler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeki Yağız Kılınç bey, öncelikle bu güzel yorum için çok teşekkür ederim. Kesinlikle aile kavramı benim için çok önemli bir kavramdır. Özelllikle genç nesillerin bilmesi, özümsemesi gereken bir kavram....

      Sil
  20. Durmuş Gökçen4 Ocak 2019 09:49

    Bir önceki yazıda ki Hüzün bu yazıda yerine mutluluğa bırakmış doğa ile iç içe olmak ve ailenizin yanınızda olması bu mutluluğu perçinlemiş harika bir paylaşım nefis bir Türkçe müthiş gözlemler tebrik ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Durmuş Gökçen bey, evet bir önceki yazımda ölümün hüznü vardı yüreğimde. Bu yazımda ise sevdiklerimiz ve dostlarımızın sıcaklığı ve gülen yüzleri vardı. Beğeninize çook teşekkür ediyorum...

      Sil
  21. Tek kelime ile kıskandım aileniz ve siz mükemmel uyum içindesiniz .Ne mutlu size

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Funda Akdağ hanım, güzel yorumunuza çok teşekkür eder, sizlerede mutluluklar dilerim...

      Sil
  22. Yıldırım Bakır4 Ocak 2019 09:55

    Bakmak ve görmek arasındaki farkı en güzel şekilde bize sunuyorsunuz yazılarınızdada anlamayanlara anlatıyorsunuz mutlu olmak çok kolay bunun en somut örneği de sizin paylaşımlarınız tebrik ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldırım Bakır bey, her göz ve gönül farklı bakar, farklı algılar. Önemli olan bardağın dolu tarafını görmektir. Sevmek ve paylaşmaktır. Bunu vurgulayan güzel yorumunuza çook teşekkürler...

      Sil
  23. Sinan ZEYBEK4 Ocak 2019 10:12

    Tebrik ederim her şeyi ile olağanüstü bir paylaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinan Zeybek bey, çook teşekkür ederim...

      Sil
  24. Sevgi Tutsak4 Ocak 2019 10:13

    Devamlı gülümseyen yüzler ve mutlu insanlar görmek bizi de mutlu ediyor okuyucunuz Olmak ayrıca mutlu olma sebebi teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgi Tutsak hanım, yazılarımın sizleri mutlu etmesi benide çok mutlu ediyor... Beni okuyup takip ettiğiniz ve bu güzel yorumları yaptığınız için ben teşekkür ederim...

      Sil
  25. Cevahir Ayberk4 Ocak 2019 10:16

    Sizi ilk okumaya başladığım günden itibaren başarınızın sırrını sorgulamaya başladım mutlu bir aile fedakar seven bir eş sağlam bir eğitim yapısı Daha ne olsun ki bize de Keyfini sürmek kalıyor tebrik ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevahir Ayberk hanım, sorgulama sonrası onurlandıran tesbitleriniz için çok teşekkür ederim. Takipte kalın, keyfiniz bol olsun...

      Sil
  26. Meryem Çalışkan4 Ocak 2019 10:18

    Uzun bir ara verip Çanakkale Destanı ile devam edip peş peşe 2 tane paylaşım süper oldu devamını bekliyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meryem Çalışkan hanım, umarım devamı gelir. Ama bu hafta ağır gripal enfeksiyonla mücadele ediyorum.;((

      Sil
  27. Firdevs Kurşun4 Ocak 2019 10:19

    Paylaşımda bulunacağınız gezi mekanlarına nasıl tespit ediyorsunuz harika yerler müthiş görseli var Tebrik ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Firdevs Kurşun hanım, tamamen hava ve ruh haline göre, grupça tesbit ediliyor. Beğeninize çok teşekkür ederim...

      Sil
  28. Eşinize de size de saygı duyuyorum birlikte yaşamanın hayata karşı durmanın en somut örneklerinden biri Sizsiniz Sanırım bu hava Vallahi harikasınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kenan Ortak bey, saygılar bizden. Güzel yorumunuza çok teşekkür ederiz....

      Sil
  29. Rüştü Sevigen4 Ocak 2019 10:33

    Içinizden geldiği gibi ne yaşıyorsanız onu yazıyorsunuz duyguların ise kelimelere çok rahat yükleyebiliyorsunuz tebrikler

    YanıtlaSil
  30. Rüştü Sevigen bey, mutlu eden güzel yorumunuza çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  31. Serpil Kavaklı4 Ocak 2019 15:08

    Sizi eşinizle beraber yine mükemmel bir yazıyla okumak çok güzel hayatı paylaşmanız Birbirinize destek olmanız herkese örnek olmalı bence elinden tutuyorsunuz inanıyorum ki Hazan hanımda sizi yüreğinden tutuyor mutluluklar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serpil Kavaklı hanım, bana göre hayat hem uzun, hemde kısa bir yolculuktur. Ama bana göre kısadır, çünkü daha gezilecek görülecek çok yerler var. Ve bu yerler insanın sevdiğiyle gezince daha anlamlı. Sevdiği yanında olmayan için hayat uzun olsa ne olur, olmasa ne olur? Bu güzel yorumunuz için teşekkür eder, bizde size mutluluklar dileriz...

      Sil
  32. Toprak Uskun4 Ocak 2019 15:10

    Fotoğraflar harika kadrajınız gerçekten çok sağlam bayıldım diyebilirim bunu mutlaka profesyonel olarak değerlendirmeniz gerekiyor sanatçı bir yönünüz sanatçı bir kişiliğiniz var .Tebrik ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toprak Uskun hanım, uzman birisinden bu övgüleri almak gerçekten mutluluk verici. Çook teşekkür ediyorum...

      Sil
  33. Füsun Çamlık4 Ocak 2019 15:17

    Sayfanızı her açışımda acaba bugün nereye gezmeye gidiyorum diyorum harikasınız Kendi adıma çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Füsun Çamlık hanım, beni takip ettiğiniz, zaman ayırıp bu güzel yorumlarla beni desteklediğiniz için ben teşekkür ederim... Sağlıcakla takipte kalın...

      Sil
  34. Saygı ile söylüyorum ki blogunuz mutlaka takip edilmesi gereken bir blog başarılar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Turan bey, övgünüz için çok teşekkür eder, esenlikler dilerim...

      Sil
  35. Gülçin Sertkaya4 Ocak 2019 15:21

    Tebrik ederim başarılar dilerim her bir yazınız kaydeder güzellikler içeriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülçin Sertkaya hanım, güzel yorumunuza çok teşekkür ederim... Sağolun, varolun...

      Sil
  36. Baki Başkent4 Ocak 2019 15:24

    Murat Ustam bloğuna her girdiğin zaman yakaladığım şey mutlu huzurlu bir ailenin yansıması oluyor .Hani derler ya her başarılı erkeğin arkasında bir kadın vardır Hazan Hanım buna örnek teşkil ediyor. Bir insanın dışarıya çıktığı zaman döndüğünde sevecen ve kendine bekleyen bir eşinin olması hayata daha sıkı tutulmasını daha olumlu bakmasını sağlar .Hazan kardeşimi kutluyorum .yazıların her biri bir öncekinden daha mükemmele doğru gidiyor bu konuda da seni ayrıca tebrik ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baki Başkent hocam, destekleyen, teşvik eden güzel yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum. Şu konuda kesinlikle haklısınız ki insan eve döndüğünüzde çaldığınız kapı açıldığında sizi karşılayan sıcak bir tebessüm her şeyin üstünde. Eşimle birlikte saygılarımızı sunar esenlikler dileriz...

      Sil
  37. Öylesine güzel anlatmışsınız ki karda yürürken o çıkan kırt kırt sesleri kulağımda yankılandı tebrik ediyorum. arada verdiğiniz sübliminal mesajlar harika... Yeni yıl size dilediğiniz her türlü güzelliği sunsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar Soylu hanım, yazıyı beğenmenize, bilinçaltı mesajlarımın anlaşılmasına çok sevindim. Yeni yıl ile ilgili temenninize çook teşekkür eder, yeni yılın sizede bütün güzelliklerini sunmasını dilerim...

      Sil
  38. Gülnihal Çepiç4 Ocak 2019 15:28

    Fotoğraflarda yazıda birbirini çok güzel tamamlamış. Tebrik ederim .Başarılarınızın devamını dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülnihal Çepiç hanım, güzel yorumunuz için çook teşekkür eder, esenlikler dilerim....

      Sil
  39. Sermet Farezli4 Ocak 2019 15:29

    Bravo mükemmel anlatım kusursuz fotoğraflar müthiş gözlem harika bir aile portresi Tebrikler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sermet Farezli bey, öven, takdir eden harika yorumunuz için çook teşekkür ederim....

      Sil
  40. Yazılarınızı okuduktan sonra blogdaki diğer yazılarınızı da baktım.Çok merak ettiğim bir soruya eğer özel değilse cevap istiyorum .Kaç yıllık evlisiniz? bu sevginin bu şekilde devam etmesini sağlayacak neler yapıyorsunuz ?bunun sırrı nedir? öğrenmem lazım:)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzu Sancak hanım, Evliliğimizin üzerinden 23 yıl geçti ama 29 yıldır birbirimizin hayatındayız. Özel bir çabamız yok. Aslında karakterlerimiz çok ters olmasına rağmen bilinmez bir çekim kuvveti ile birbirimize bağlıyız. Sanırım formül koşulsuz sevgiden ibaret...

      Sil
  41. Zehra Karaçal4 Ocak 2019 15:33

    Murat Bey Eşinize değil çok şanslı bir kadın bu zamanda böle şeyler zor Kıymet bilsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zehra Karaçal hanım, Allah'a şükür eşim kadrimide bilir kıymetimide. Güzel yormunuza çok teşekkürler...

      Sil
  42. Dilruba Öksüztepe4 Ocak 2019 15:37

    Ustam Hazan kardeşimle seni böyle el ele görmek çok güzel .Inanıyorum ki sizin karda bıraktığınız ayak izlerinizi Birbirinizin yüreğine basarak da bırakıyorsunuz ve yine inanıyorum ki bu noktaya gelinceye kadar siz de bizler gibi çok sıkıntılar çektiniz ama el ele sırt sırta verince üstesinden gelinemeyecek zorluklar yok değil mi ?Kenetlenen elleriniz Rabbimin yardımıyla hiç ayrılmasın ağzınızın tadı hiç bozulmasın. Yaradanım yar ve yardımcınız olsun her daim sizi böyle gördükçe çok sevilen bir kardeşinizin olduğunda sakın unutmayın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilruba Öksüztepe hanım, öncelikle güzel dilek ve dualarınız için çook teşekkür ediyorum. Pek tabi biliyoruz ki bizim mutluluğumuzdan mutlu olan uzaklarda da olsa bir kardeşimiz var, Sizin de burada bir kardeşinizin olduğunu bildiği gibi. Sağlıklı, huzurlu, mutlu günler dileğiyle Allah'a emanet olun...

      Sil
  43. Esin Aldemir4 Ocak 2019 15:42

    Gördüğüm en güzel çiftsiniz diyebilirim.Murat Ustam sizin eşinize duyduğunuz saygınız sahiplenme duygunuz koruma gözetme duygusu, Eşinizin size duyduğu bağladık her türlü her koşulda size destek vermesi sizi anlaması bu zaman diliminde çiftlerimiz arasındaki en önemli eksik olan duygu bence yazılarınızla olduğu kadar karakterinizle kişiliğiniz dede mükemmel bir tablo çiziyorsunuz bu konuda size ayrıca teşekkür ediyorum ve tebrik ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esin Aldemir hanım, onurlandıran güzel yorumunuza eşim ile birlikte çook teşekkür ederiz. Şunu bilmelisiniz ki siz bizim tanımadan nadir dostlarımızdan birisisiniz. Eşimle birlikte, kabul buyurursanız eğer saygı ve sevgilerimizi gönderiyoruz size...

      Sil
  44. Kemal Ali Türk4 Ocak 2019 15:44

    Paylaşımınız mükemmel umarım bir gün bu yazıları bir kitap altında toplayıp daha geniş kitlelere sunabilirsiniz .Saygılarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kemal Ali Türk bey, Umarım. Gelecek ne gösterir bilemiyorum. Güzel temenniniz için çok teşekkür ederim. Saygılar bizden gelsin...

      Sil
  45. Şeref Kahraman4 Ocak 2019 15:46

    Başarılar dilerim. Çok güzel bir yazı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeref Kahraman bey, güzel yorumunuz için çok teşekkür eder, esenlikler dilerim...

      Sil
  46. Suna Kırkpınar4 Ocak 2019 15:47

    Doğanın içinde olmak kadar doğanın içinde insanın sevdikleriyle birlikte olması çok güzel duygular barındırıyor yazınızdan bunu anlayabiliyorum. Başarılar dilerim .Tebrik ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suna Kırkpınar hanım, doğa ve sevdiklerimiz. İkisi bir arada. İşte bu benim için tadından yenmez bir lezzet... Güzel yorumunuza çook teşekkürler...

      Sil
  47. Oktay Sezgin4 Ocak 2019 15:48

    Size şunun sözünü verebilirim yazdığınız sürece sizi okumaya devam edeceğim harikasınız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oktay Sezgin bey, memnuniyetle. Umarım birlikte nice gezi ve yazılarda birlikte oluruz. Sağlıcakla kalın...

      Sil
  48. Fotoğraflar yazınızın çok daha kalıcı olmasını sağlayan mükemmel ötesi çekimler ...Bunun için ayrı bir tebriği hak ediyorsunuz başarılar dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ali Balkan bey, güzel yorumunuz için bende sizlere çook teşekkür ediyorum. Sağlıcakla, takipte kalın...

      Sil
  49. Gökmen Genç4 Ocak 2019 15:51

    Bravo arkadaşım dört dörtlük bir yazı dört dörtlük fotoğraflar dört dörtlük aile yaşantısı tebrik ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gökmen Genç bey, gurur verici güzel yorumunuza çook teşekkür ederim...

      Sil
  50. Sevilay Teke4 Ocak 2019 15:53

    Blogunuzu etrafında bulunan herkese tavsiye ediyorum. Çünkü sadece gezi yazıları ile kalmıyor aralara serpiştirdiğiz mesajlarla yazılarınızı daha anlamlı kılıyorsunuz tebrik ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilay Teke hanım, blogumu beğenip çevrenize tavsiye etmeniz memnuniyet verici. Yazılarımı okuyup bu güzel yorumlarla geri dönüş yaptığınız için çook teşekkür ederim... Sağlıcakla takipte kalın...

      Sil
  51. Kerem Açıkgöz4 Ocak 2019 15:56

    Murat abiciğim ayı gediği anladığım kadarıyla tehlikeli bir bölge aman ablamın eline bırakma. Bir de ben o kek börek olayına takıldım kaldım uzakta sizi gerçekten seven birlikte görmekten keyif alan bir kardeşimiz var yanına mutlaka geleceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kerem Açıkgöz kardeşim, kapımız açık, ne zaman istersen buyur gel... Kek börek işine takılma sakın, geldiğinde önünde bol bol olacak zaten...

      Sil
  52. Murat abi ben Gemlik'ten Evrim. Hazan Öğretmenimi çok seviyorum 17 yıldan beri hiç ayrılmadık. Ben de çok özel bir yeri var İlayda'nın doğduğu zamanı hatırlıyorum ve sizin aranızdaki bağlılığa sevgiye yakından tanık olduğum bilmeni isterim sizi böyle birlikte görmek gelecekte de eşimle aynı duyguları aynı sevgiyi yaşayabilmem adına çok anlamlı ellerinden öpüyorum

    YanıtlaSil
  53. Evrim Demir, abicim bizim evde emin ol, eksik olmayan isimlerden biriside senin ismin. Yolunuz düşerse bekleriz, mutlaka. Sana eşinle birlikte ömür boyu mutluluklar diliyor, alnından öpüyorum....

    YanıtlaSil
  54. Blog yazılarınız özenle hazırlanmış edebi hikayeler tadında. Başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birsen Kara hanım, beğeninize çok teşekkür eder, esenlikler dilerim...

      Sil
  55. Tebrikler başarılar arkadaşım.

    YanıtlaSil
  56. Kasım Turanlı5 Ocak 2019 14:21

    Bu süpriz oldu. Ama çok iyi oldu.tebrikler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kasım Turanlı bey, sürprizler mutlu edince güzel ve eğlenceli olur. Sizlere iyi eğlenceler diliyorum...

      Sil
  57. Bekir Sancar5 Ocak 2019 14:23

    Kar tüm kötü şeyleri gizler derler sizdeki tüm guzel duyguları ortaya çıkarmış.Bencede eşinizle kimyanız çok güzel tutmuş.Başarılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bekir Sancar bey, güzel yorumunuz için çok teşekkürler. Kimya konusunda kesinlikle çok haklısınız....

      Sil
  58. Sönmez Ufuk5 Ocak 2019 14:28

    Uzun zamandır takip ediyorum dikkatimi çeken eşiniz hanımefendi ile olan gezilerde çok daha farklı yazıyorsunuz. Mutluluğunuz kelimelere işliyor.tebrik ederim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sönmez Ufuk bey, Ee tabi doğal olarak insanın sevdiği yanında olunca, her şey başka oluyor... Güzel yorumunuz için çok teşekkürler...

      Sil
  59. Davut Kalender5 Ocak 2019 14:36

    Okumaktan keyif aldığım en iyi blogger senin üstadım.Sabah beraber evden çıkıyor beraber geziyor tüm doğal güzelliklerini beraber gözlemliyor sonra yorgun argın eve beraber dönüyoruz .Teşekkürler dostum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Davut Kalender bey, neredeyse ilk yayınımdan beri birlikteyiz. İsminiz artık çok aşina ve unutulmazlar listesinde. Umarım daha nice yazılarda birlikte gezer ve görürüz. Her şey için ben teşekkür ediyorum... Sağlıcakla...

      Sil
  60. Ergun çamlıbel5 Ocak 2019 14:41

    Eşsiz bir gözlemleme gücü tebrik ediyorum mükemmel bir blok eşinizle aranızdaki sevgi dayanışma daim olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ergun Çamlıbel bey, güzel temenniniz ve tebrikiniz için çook teşekkürler...

      Sil
  61. Ayşe Karaman5 Ocak 2019 14:43

    Her ne kadar çok farklı kişiliklere sahip istesenizde bir yorumunuzdan birbirinize çok uyumlusunuz mıknatısın artı eksi ucu gibisiniz sanırım Ne mutlu size milyarlarca insan arasından birbirinize bulabilir misiniz sonsuza kadar mutlu kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşe Karaman hanım, benzetmeniz süper. Evet tamda mıknatısın artı eksi ucu gibiyiz. İyiki de öyleyiz. Ya ikimizde artı veya eksi uç olsaydık... Bu güzel benzetme ve güzel temenniniz için çook teşekkürler. Sizlerede sonsuza kadar mutluluklar diliyoruz....

      Sil
  62. Şinasi Kurt5 Ocak 2019 14:45

    Dostum Biz evde sobanın başında üşürken sizin o kar ortam içerisinde kısa kollu tişörtle haliniz beni kendi adıma utandırdı tebrik ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şinasi Kurt bey, güzel yorumunuza çok teşekkür ederim. Ama bildiğiniz gibi değil. Yazının başında da belirttiğim gibi hastaydım. Bu geziden sonra 2 gün yorgan döşek yattım... Yani soğuğa yiğitlik olmuyor. Yani utanmayın, keyfinize bakın....

      Sil
  63. Abbas Küçümen5 Ocak 2019 14:47

    Her bir cümlesi beni alıp götüren 1 blok renksiz hayatımıza renk atıyorsunuz. Mavi günler dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abbas Küçümen bey, en sevdiğim renktir mavi Çok teşekkür ederim... Hayatınıza bir nebze renk katabiliyorsam ne mutlu bana...

      Sil
  64. Adnan Polat Kaysan5 Ocak 2019 14:49

    Nice yürüyüşler nice yazılarınız olsun ki sizin yazılarınız okuyan bizler de burada mutlu olalım .Tebrik ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adnan Polat Kaysan bey, güzel temennilerinize çook teşekkür ederim. Umarım öyle olur. Sağlıcakla, takipte kalın...

      Sil
  65. Doğu Alıngaç5 Ocak 2019 15:43

    HarikaElinize emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğu Alınkaç bey, çok teşekkür ederim...

      Sil
  66. Yiğit Ateş5 Ocak 2019 15:45

    Tebrikler başarılar.

    YanıtlaSil
  67. Yiğit Ateş bey, çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  68. Hem gözlere hem Kalbe hitap eden çok güzel bir blog. öneren tüm arkadaşlara teşekkür ederim ayrıca sizede.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selma Kopan hanım, blogumu beğenmenize sevindim. Bende hem size hemde beni öneren tüm arkadaşlara çook teşekkür ediyorum...

      Sil
  69. Muhammet Emre Aydın5 Ocak 2019 16:49

    Muhteşem tek kelime ile şahane. Resimlerden özel olmayan 2 tane aldım kardeşim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhammet Emre Aydın bey,beğeninize çok teşekkürler. Özel olmayan istediğiniz fotoğrafı alabilir hatta paylaşabilirsiniz...

      Sil
  70. Sevcan Albayrak5 Ocak 2019 16:55

    Yazının tadı damağımda kaldı .Fotoğraflar muhteşem güzel yağlı boya tablolar gibi yazı ise yalın Türkçesi anlaşılır.harika takipteyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevcan Albayrak hanım, yazımı beğenmenize ve güzel yorum ile taçlandırmanıza memnun oldum. Sonraki yazılarımda görüşmek üzere çok teşekkür eder, esenlikler dilerim....

      Sil
  71. Mehmet Kaynak5 Ocak 2019 19:20

    Kış mevsimi ayrı bir güzel kar ise bunun süsü fotoğraflar ve yazınız mükemmel bütünlük sağlamış Yüreğinize sağlık

    YanıtlaSil
  72. Mehmet Kaynak bey, beğeni ve güzel yorumunuza çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  73. Özgecan Korkmaz5 Ocak 2019 21:44

    Yazınız okuduğumda havanın Karlı olmasından dolayı soğuk olması ama yazınızdan dolayı duygusallığın sıcaklığı etrafım kapladı teşekkür ederiz

    YanıtlaSil
  74. Özgecan Korkmaz hanım, hissettiğiniz duygularınızı bizimle paylaştığınız için ben teşekkür ederim... Sağlıcakla takipte kalın...

    YanıtlaSil
  75. Son zamanlarda rast geldiğimiz en iyi blok yazarlarından birisiniz .Bundan dolayı tebrik ediyorum aynı seviye ve lezzette yazılarınızın devamını bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Murat Akın bey, beni en iyi blog yazarları arasında göstermeniz onur vericidir. Bunun için çok teşekkür ederim. Müteakip yazılarımda da birlikte olmak ümidiyle, esenlikler diliyorum...

      Sil
  76. Fatih Sancak6 Ocak 2019 13:24

    Öncelikle yakaladığım şey iyi bir aile babası düşünceli duyarlı saygılı ve korumacı arkasından yılların vermiş olduğu bilgi birikimini kelimeleri rahatlıkla dökebilen iyi bir blogger .Tebrikler başarılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatih Sancak bey, gurur verici yorumunuz için çook teşekkür ediyorum. Beni harika tahlil etmiş ve dillendirmişsiniz... Sağolun, varolun...

      Sil
  77. Aleyna Kızak6 Ocak 2019 13:27

    Klişe gelmiş söylemler vardır erkekler mantıklarıyla kadınlar duygularıyla hareket eder diye sizde Her ikisinin de yakalamak çok rahat duygularınızla hareket edip mantığınız da davranışlarınızı sergiliyorsunuz .Aile Babası olarak ve Blogger olarak saygımı kazandınız Başarılarınızın devamını dilerim nice yıllar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleyna Kızak hanım, güzel yorumunuza çook teşekkür ederim. Bizde ailece sizlere saygılarımızı gönderiyor, esenlikler diliyoruz...

      Sil
  78. Mehmet Ülgen6 Ocak 2019 13:27

    Oldukça etkileyici ve sade doğal bir anlatım tebrik ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehmet Ülgen bey, beğeninize çok teşekkür ederim... Sağlıcakla, takipte kalın....

      Sil
  79. Seher Türkoğlu6 Ocak 2019 13:28

    Minimal yaşam tarzınıza eşinizle aranızdaki diyalog birbirinizi desteklemenizi ve Yardımcı olmanızı hayran kaldım yüzünüzden gülücükler eksik olmasın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seher Türkoğlu hanım, güzel dilekleriniz için çook teşekkür eder, bizde hayatın sizlere hep mutluluk getirmesini dileriz...

      Sil
  80. Dilek Kapusuz6 Ocak 2019 13:38

    Kalemşör dostum ;
    Seni okumak takip etmek her geçen gün bir öncekine nazaran daha keyif verici daha anlamlı ve daha ayrıcalıklı olma hali .Evet ben de farkındayım hikayeleştirme sanatını kullanmam ve bunu gittikçe artan dozlarda yazılarına aksettirmen hem bizler açısından okunma maksadıyla hem de sen açısından bir sonraki adıma geçme açısından oldukça manidar. İlk dikkatimi çektiğin günden itibaren eşinle arandaki o güzel iletişim seni zaten farklı kılıyordu bu zaman diliminde aile kavramı eşler arasındaki saygı sevgi bunun görsele dökülmesi çok kıymetli ...Etrafımızda bulunan birçok insan rol model olarak alacak insanları iyi tespit etmeli diye düşünüyorum eşinin elini bırakmadığın sürece de senin saygınlığın her geçen gün artacaktır en azından benim nezdimde...
    Yıllardır içinde bir hazine gibi sakladığın edebi yönlerini kaleme dökebilmem bizler için büyük bir şans seninle beraber hem geziyor ,gezerken görüyoruz neleri görüyoruz orası herkese göre değişiyor..Ben sendeki doğa, insan ,vatan ve aile sevgisini görüyorum ...Bir insanda bulunması gereken en büyük erdemler bunlar değil mi ?Son olarak kalemini yeni yüreğini emanet ediyorum...
    HASRETİNDEN PRANGALAR ESKİTTİM

    Seni, anlatabilmek seni.
    İyi çocuklara, kahramanlara.
    Seni anlatabilmek seni,
    Namussuza, halden bilmeze,
    Kahpe yalana.

    Ard- arda kaç zemheri,
    Kurt uyur, kuş uyur, zindan uyurdu.
    Dışarda gürül- gürül akan bir dünya...
    Bir ben uyumadım,
    Kaç leylim bahar,
    Hasretinden prangalar eskittim.
    Saçlarına kan gülleri takayım,
    Bir o yana
    Bir bu yana...

    Seni bağırabilsem seni,
    Dipsiz kuyulara,
    Akan yıldıza,
    Bir kibrit çöpüne varana,
    Okyanusun en ıssız dalgasına
    Düşmüş bir kibrit çöpüne.

    Yitirmiş tılsımını ilk sevmelerin,
    Yitirmiş öpücükleri,
    Payı yok, apansız inen akşamlardan,
    Bir kadeh, bir cıgara, dalıp gidene,
    Seni anlatabilsem seni...
    Yokluğun, Cehennemin öbür adıdır
    Üşüyorum, kapama gözlerini...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saygıdeğer Dilek Kapusuz hocam, yönlendiren, öğreten ve öven yorumlarınızla yazılarıma edebi bir değer kattınız. Bunu asla inkar edemem. Şimdi de aile olarak rol model gösteriyor, sorumluluklar yüklüyorsunuz. Bu ailem için büyük bir onurdur. Yazdığım yazılarla belki sizler bir çok yeri benimle gezip, gördünüz. Ama emin olun sizlerin geri dönüşleri ile o gezilen yerler daha anlam kazandı. Artık sadece bakan bir çift değil, gören onlarca çift gözüm, aklım, zihnim, düşüncem, yüreğim oldu... Hakkınızı ödeyemem. Sağolun varolun, ne olursa olsun gölgeniz üzerimden eksik olmasın... Sağlıcakla....

      "Keklik serer palazını tenha kayalıklara
      uçurur korkusunu
      kara diken savurur tohumunu
      kurtulur korkusundan
      orda bir dağ
      orda bir taş
      bir pınar
      dağ ardında
      taş ardında
      pınarlı bir kara mavzer
      bıyıkları kartallıda
      başı yağlıklı
      durur dimdik
      bakar dimdik
      bakar barışlı
      bir güvercin pır pır eder ucunda namlusunun
      'tutam yar elinden tutam
      çıkam dağlara dağlara! '
      koçero hep
      durur orda
      dağlarda...H.H.K."

      Sil
  81. Oktay Şenocak6 Ocak 2019 13:53

    Başarılar dilerim bundan sonraki yazılarımda sabırsızlıkla bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oktay Şenocak bey, çok teşekkür ediyorum. En kısa sürede yazılarımda görüşmek üzere, esenlikler dilerim...

      Sil
  82. Murat Kuralsız6 Ocak 2019 17:22

    Efsane bir yazı mutlu bir aile mükemmel Türkçe tebrik ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Murat Kuralsız bey, onur verici yorumunuz için çook teşekkürler... Gelecek yazılarımda görüşmek üzere, sağlıcakla kalın....

      Sil
  83. Özdemir Zor7 Ocak 2019 15:33

    Keyifli eğlenceli zamanımızda yitirilen birçok güzelliğin aile sevgisini dayanışmanın hatırlatıldığı edebi bir dille yazılmış bir yazı Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özdemir Zor bey, duygularınızı yansıtan güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Sağlıcakla kalın...

      Sil
  84. Sevtap Kuzgun7 Ocak 2019 15:35

    Eşinizin gülen yüzü ve sizin onu koruyup kollamanız beni en çok vuran şeyler yazı içerisinde .Tebrik ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevtap Kuzgun hanım, yazıdaki gizli temayı yakalayıp bunu yorumda belirtmeniz beni çok mutlu etti. Güzel yorum ve tebrik için çook teşekkürler...

      Sil
  85. Bu güzel yazıyı bizimle paylaştığınız için yaşadığınız o güzel mekanları fotoğrafladıgınız için unutulmaya yüz tutmuş çiftler arasındaki uyumun güzelliģini sevgi ve saygının ön plana çıkartıldığı blogunuz için sonsuz teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duru Soykan hanım, ben de size beni okuduğunuz ve güzel yorumlarla bana destek olduğunuz için çook teşekkür ediyorum... Sağlıcakla takipte kalın...

      Sil
  86. Mahmut Metin Çıkrık7 Ocak 2019 15:49

    Murat kardeşim Sessiz sedasız bir onu okuyanlardan biriyim şimdi bir erkek olarak dikkatimi çeken nokta hanımlar hep ilgisizlikten bahseder ya hemen hemen tüm paylaşımlarında eşinden bahsediyorsun ama Hazan kardeşimizi yorumlarda göremiyoruz sana ilgi göstermiyor yazdıklarını görmüyor sanırım :) latife bir yana örnek alınacak bir ailesiniz tebrik ederim

    YanıtlaSil
  87. Mahmut Metin Çıkrık bey, yorumunuzu görür görmez hemen eşime okudum. Yüzündeki ifadeyi görmeliydiniz. Sonra ikimizde güldük, bu şakanıza... Ama şunuda açıklamak isterim ki yazımı yayımlamadan önce en az 2-3 defa eşime sesli okutur, düzeltme yaparım. Yani birlikte yazının son halini çok tartışırız. Belki ondandır blog üzerinden yorum yapmaması... Size bu güzel yorumunuz için çook teşekkür ediyor, sağlıcakla takipte kalmanızı diliyorum..

    YanıtlaSil
  88. Meltem Anıl11 Ocak 2019 08:17

    Eşinize olan yaklaşımınız bizim eşlerimizden beklentilerimizi yükseltti iyi örnek mi oluyorsunuz kötü örnek oluyorsunuz muallak. Tabii ki şaka olarak yazılmış bir cümle tebrik ediyorum yorumlarda yazılanlar kadar mükemmel bir çiftsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meltem Anıl hanım, hayat hem çok kısa hemde çok güzel. Biliyorum ki doğru frekansla yaklaşan ve biraz fedakarlık yapan herkes; onu seven ve anlayan bir eşle karşı karşıya olduğunu görecektir. Sizde eşiniz için yaşadığınız bölgeyi değiştirmeye çalışmıyormusunuz... Güzel yorumunuz için çook teşekkür eder, mutluluklar dilerim....

      Sil