İzleyiciler

30 Ekim 2018 Salı

GÖMEÇ ATATÜRK KAYALIKLARI, CUMHURİYET TIRMANIŞI (29 EKİM 2018)


GÖMEÇ ATATÜRK KAYALIKLARI, CUMHURİYET TIRMANIŞI (29 EKİM 2018)

"Ey, mavi göklerin beyaz ve kızıl süsü,
Kızkardeşimin gelinliği, şehidimin son örtüsü,
Işık ışık, dalga dalga bayrağım,
Senin destanını okudum, senin destanını yazacağım.." Arif Nihat Asya


Dün, Ören'den Assos'a uzanan 140 km'lik kamplı bisiklet turundan, yeni dönmüştüm. Ama aklım, bugünkü Cumhuriyet Bayramı kutlamalarındaydı. Çocukluğumdan beri milli bayramlar beni, hep heyecanlandırmıştır. Hele küçük ilçemizin, bayraklarla donatılmış çarşı meydanını dolduran, coşkun kalabalığı unutmam, mümkün değil. 23 Nisan'larda çocuk olduğum için neşelenir, 19 Mayıs'larda gençliğimin çoşkusunu yaşar, 30 Ağustos'larda vatanımız için kanlarını döken aziz şehitlerimizi dua ile anar, 29 Ekim'lerde bağımsız Cumhuriyet'imizin gururunu yaşardım...
Değişen birşey yok, bugün de hala öyleyim. Değişen tek şey kutlama şeklimiz oldu.


Evet bugün 29 Ekim 2018, Cumhuriyetimizin 95'inci yıldönümü. Ve geçen yıl olduğu gibi bu yılda; özgürlük ve varlığımızı borçlu olduğumuz, milletimize kula kulluğu değil bağımsızlığı layık gören büyük önder Mustafa Kemal Atatürk'ü anmak ve Cumhuriyetimizi kutlamak üzere Gömeç Atatürk Kayalıklarına tırmanacağız...


Tırmanışı öğlende sonra yapacağız. Bunun için sabah hiç acele etmeden, her zamankinden biraz geç kalkıyorum. Geç dediğime bakmayın siz. Ne kadar yorgun olursam olayım, en geç 08;00'de ayakta olurum. Oldum olası sabahları geç kalkmayı hiç sevmem. Neyse konuyu dağıtmadan sadede gelelim. Evden çıkıyor Burhaniye'ye geliyorum. Buradan Burak ve Yusuf bey ile birlikte Gömeç'e geçiyoruz. Gömeç'te diğer arkadaşlarımızla buluşuyor, Taş Kahve'de mis gibi çaylarımızı yudumluyoruz..



Saatler 13;45'i gösteriyor, artık gitme zamanı. Atatürk Kayalıkları bizi bekler. Çıkıyoruz yola. Önce Hacıhüseyinler köyünden geçiyor, bir kaç km sonra Kocaçınar yoluna giriyoruz. Toprak yolda bir süre gidip, aracımızı uygun bir yere bırakıyoruz. Günün anlam ve önemine binaen topluca fotoğraf çekilip hemen yola koyuluyoruz. Oldukça düzgün, toprak bir yolda yürüyoruz. Etrafımız çam ağaçlarıyla süslü. Hava tam bir yaz havası. Sıcak ve güneşli...


Bugün fazla yürümeyeceğiz ama çok zorlu olmasada bir tırmanışımız olacak. Tam dokuz kişiyiz. Sohbet o kadar koyuki bir ara sapacağımız yolu geçtiğimizi fark edip geri dönmek zorunda kalıyoruz. Ama merak etmeyin fazla bir mesafe değil...



 Dönüyoruz tekrar yanından geçtiğimiz yol sapağına ve duruyoruz. Buradan bildiğimiz sağdaki yoldan mı, yoksa levhanın gösterdiği ama daha önce hiç gitmediğimiz yoldan mı gidelim, oylaması neticesinde, daha önce hiç gitmediğimiz yoldan gitmeye, karar veriyoruz. 








Dalıyoruz, çam ağaçlarının içindeki toprak yola. Ve bir süre ilerleyince, iyikide bu yoldan gelmişiz diyoruz. Yolumuz gittikçe daralıyor, patika yollara dönüşüyor. Patikalar kimi zaman ağaçların gölgesinde küçük çimenliklere, kimi zaman sarp kayalıklara çıkıyor. Ama ne olursa olsun gözlerimizin gördüğü güzellikler, bir bayram hediyesi gibi mutlu ediyor bizi. Hele yükselip ilk kayalığa çıktığımızdaki ayaklarımızın altındaki yeşil örtü, taaa uzaklardaki masmavi gök-denizzz ve arkasındaki dağlar... Özgürlük hissi... İşte tamda bugün, bunun için Atatürk Kayalıkları...



ATATÜRK'ÜN ALNIMI, BURNUMU...
İlk kayalık yığınındayız. Burası Gömeç İzmir çevre yolundan görünen silüetin hangi parçasıydı acaba. Kayalığın hangi kısmında olduğumuzu kestirmeye çalışıyor, durmadan yorumlar yapıyoruz. Kimimiz bu kayalığın Atatürk'ün alnı, kimimiz kaşı olduğunu söylüyor, kimimiz ise bu kaya kütlesinin Atatürk silüeti ile ilgisi olmadığını iddia ediyordu.


Fazla oyalanmadan bu kaya kütlesinden ayrılıyor, sık meşe ağaçları ve çalılıkların arasından elimizi kolumuzu çizdirerek, tırmanmaya devam ediyoruz. Tırmanma dediysek, öyle ipli-halatlı kaya tırmanışı anlaşılmasın. Oldukça dik, toprak çim karışımı bir patika düşünün. Kolay mı? değil. Zor mu? o da değil. Ortaya karışık bişey işte... İkinci kayalık grubuna geliyoruz. Aynı konuşmalar buradada yapılıyor. Kaşında mıyız, çenesinde miyiz...




Biraz soluklanıyor, aynı zamanda da önümüzdeki uçurum-vadinin tam karşısındaki diğer kayalık grubuna bakıyoruz. İşte diyoruz, oraya gitmeliyiz. Ve başlıyoruz yine düşmemeye çalışarak, çalılık ve ağaçlar arasından yürümeye. Bir taraftanda bu kayalık "burundu", şu kayalık "çeneydi" derken, aslında biz Atatürk silüetini oluşturan tüm kayalık gruplarının üstüne tek tek çıkıp çıkıp iniyorduk. Yani başından alnına tırmanmış, alından kaşları aşıp gözlere inmiş ve tekrar burun'a çıkmıştık...




YAŞASIN CUMHURİYET...
Saat 15;20. Ve kayalığın en yüksek noktası, burundayız...
Buraya benim bu üçüncü gelişim. Burada, huzur bulduğumu farkediyorum biran. Her defasında da sanki yeni bir zirveye tırmanıyormuşum hissine kapılıyorum...
Elimizde bayraklar hemen başlıyoruz tırmanmaya, kayalığın en tepesine...
Burada manzara şahane. Tüm Edremit körfezi ayaklarımızın altında. İşte, taaa şu nokta dün kamp yaptığımız Assos, bu tarafta Altınoluk, işte şurası Gömeç. Ayvalık adaları, Cunda hemen ayaklarımızın dibinde... Hayret! Bugün uçuran rüzgar da yok. Bayraklar elimizde, kayalıkların tepesinde gururla dikiliyoruz. Ve hep birlikte, tek yürek tek ses YAŞASIN CUMHURİYET diye, bağırıyoruz ard arda. Bağırıyoruz ki duysun dostlarımız da sevinsin, düşmanlarımız da duysun ki titresin ve bilsinki " TÜRKİYE CUMHURİYETİ İLELEBET VAR OLACAKTIR" ...


Zirveden iniyoruz kayalıkların dibine. Ayrılmıyor hemen, oturuyoruz her birimiz bir yere. Her zamanki gibi Rita hanımın termosundan, çaylarımızı içiyoruz.



NASILDA ÖZLEMİŞİM SENİ...
Saat 16;10. Dönüş zamanı. İnişimiz geldiğimiz yönün aksine, oldukça kaygan, dik ve tehlikeli bir noktadan Koçaçınara olacaktı. Buraya kadar gelmişken, Kocaçınarı ziyaret etmeden olmazdı. Oldukça dikkatli ve zaman zaman kayarak, hafif düşe-kalklarla, yarım saatin sonunda iniyoruz. Aşağıda devasa kollarını açmış, Koçaçınar bizi bekliyor. Nasılda özlemişim, burayı. Tam bir yıl öncede buradaydım. Daha bu bölgeye yeni gelmiş ve ilk yürüyüşümüde buraya yapmıştım.

Hemen sarılıyoruz koluna bacağına, hasret gideriyoruz Kocaçınar'la. Sonra oda bizi kollarına alıyor ve hatıramız olsun diye birlikte fotoğraflar çekiliyoruz... Ve sonrası vedalaşma...


Düşüyoruz toprak yola, herkes yanındaki ile sohbet içinde...


Çok geçmiyor durup, başımızı kayalıklara çeviriyoruz. Yine başlıyoruz yorumlara; şu çıkıntı burnu, şu çıkıntı çenesi, bakın işte biz şu kayaların üzerindeydik diye... Ayrılamıyoruz bir türlü, ama gitmeliyiz. Gitmeliyiz çünkü KDSG olarak, Gömeç sahilinde ateş yakıp, ailelerimizle birlikte, Cumhuriyet'imizi kutlayacağız daha...



Saatler 17;35'i gösterirken, kısa ama çok güzel bir yolun sonunda araçlarımıza varıyoruz. Ve Gömeç sahilinde buluşmak üzere, vedalaşıp ayrılıyoruz...


SON SÖZ;
Bu yürüyüş Cumhuriyet yürüyüşüydü. Bu yürüyüş, Türk Milletine layık gördüğü Cumhuriyet yönetim şekli için büyük önderimiz Mustafa Kemal Atatürk'e saygı yürüyüşüydü. Bu yürüyüş vatanları için canlarını feda eden şehitlerimize minnettarlık, gazilerimize şükran yürüyüşüydü...
Tüm şehitlerimizi saygıyla anıyor, ruhları şad olsun diyorum ...

"Türküm, doğruyum, çalışkanım,
İlkem: küçüklerimi korumak, büyüklerimi saymak, yurdumu, milletimi özümden çok sevmektir.
Ülküm: yükselmek, ileri gitmektir.
Ey Büyük Atatürk!
Açtığın yolda, gösterdiğin hedefe durmadan yürüyeceğime ant içerim.
Varlığım Türk varlığına armağan olsun.
Ne mutlu Türküm diyene!"



Bugünkü anlamlı yürüyüşte bize rehberlik eden Erhan bey başta olmak üzere, Suat, Yusuf, Burak ve Cem bey ile Songül, Yasemin ve Rita hanıma çook teşekkür ederim...

Etkinliğin anlam ve önemine binaen, bugünkü parkuru değerlendirme puanım;10/10

(Murat Turan-Akçay 2018)


109 yorum:

  1. Hasan Hüseyin Çelik30 Ekim 2018 12:34

    Muhteşem bir paylaşım YAŞASIN CUMHURİYET diye bağırasım geldi.Tebrikler arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hasan Hüseyin Çelik bey, o zaman bir daha bağıralım. YAŞASIN CUMHURİYET...

      Sil
  2. Meryem Çalışkan30 Ekim 2018 12:39

    Çocukluğumuzdaki bayramlar olmasada farklı şekillerde de olsa bayramı kutlamak anlam ve önemini bilmek çok güzel.Bayıldım hayran kaldım imrendim kıskandım daha ne demek gerek.Anlatımınız zaten süper.Başarılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meryem Çalışkan hanım, çook teşekkür ederim.

      Sil
  3. Kıvanç KUTAL30 Ekim 2018 12:42

    Sizin bu aktivist yönünüz daha çok paylaşımlara imza atar bizde zevkle okuruz.Mükemmel bir paylaşım.Çok teşekkür ederim.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıvanç Kutal bey,beğeniniz için ben teşekkür ederim.

      Sil
  4. Mustafa Kemal Atatürk ve tüm silah arkadaşlarını bu vatan için kanını döken şehit ve gazilerimizi sevgi saygı ve minnetle anıyoruz.Yaşasın Cumhuriyet.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sare Deniz hanım,kıymetli yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  5. Selim Hızal30 Ekim 2018 12:47

    Silüeti de olsa ATATÜRK ün kaşında çenesinde alnında dolaşmak ne büyük mutluluk.Yazın mutlaka geliyorum dostum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selim Hızal bey, buyrun gelin, müsait olursam beraber gezeriz...

      Sil
  6. Özgür Atakan30 Ekim 2018 12:50

    Size sonsuz saygı duyuyorum.Ne kadar şanlısınız.Tebrik ederim muhteşem bir yazı.Çoşkunuzu kalbimde hissettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özgür Atakan bey, saygılar bizden. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  7. Nazlı Çorpak30 Ekim 2018 13:24

    Harika.Ne mutlu Türk olmak ne mutlu Atamızın evladı olmak ne mutlu yarınlara umutla bakmak.Tebrikler yazınız için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazlı Çorpak hanım, Cumhuriyet geleceğimizdir, yarınlarımızdır. Destek ve beğeniniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  8. Alihan Saygılı30 Ekim 2018 13:27

    Dağlar özgürlük dağlar mutluluk demek.Atatürk sevgisi ilke ve devrimlerini yaşatıp gelecek kuşaklara aktarmak asli görevimiz.Tebrikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alihan Saygılı bey, sonuna kadar haklısınız. Beğeniniz için ben teşekkür ederim.

      Sil
  9. İlksin Çelik30 Ekim 2018 13:53

    10 Kasımda Anıtkabir okumak istiyorum sizden kırmayın ricamı .Muhteşem bir çok kapladı içimi.Tarifsiz duygular içindeyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlksin Çelik hanım, programıma aldım. Kısmetse biz Anıtkabire gideriz, sizlerde okursunuz..

      Sil
  10. Kasım Turanlı30 Ekim 2018 16:11

    İnsanın bu duygularda yalnız hissetmediğini bilmesi çok güzel birşey. TÜRKİYE CUMHURİYETİ İLELEBET PAYİDAR KALACAKTIR NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE. Varol arkadaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kasım Turanlı bey, elbette 'Türkiye Cumhuriyeti ilelebet Payidar Kalacak". Sizler sağolun, varolun...

      Sil
  11. Mustafa Kemal Soylu30 Ekim 2018 16:21

    Babam adımı Yüce önderimizden esinlenerek koymuş.Onun izinden gitmek ne onur verici.Okurken ellerim titredi. Bayrak şiiriniz çok anlamlı her ne kadar bugünlerde zıt düşünceler olsada Ne mutlu Türküm diyene.Bu paylaşım için teşekkürler ustam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mustafa Kemal Soylu bey, evet çok onurlu bir adınız var. Bu bayrak şiirini yıllar önce bir törende okumuştum. Banada çok anlamlı gelir ve çok severim... Beğeninize çok teşekkür ederim..

      Sil
  12. Ceylan Sevimli30 Ekim 2018 16:27

    Hayranlık ve şaşkınlık içinde okudum.İlk defa duydum bu kayalıkları.Yaşayın siz.Kaleminize ve emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ceylan Sevimli hanım, beğeninize çok teşekkür ederim...

      Sil
  13. Sönmez Ufuk30 Ekim 2018 16:29

    Bu geziniz bu paylaşımınız muhteşem.Eski bayramlar kutlamalar yok evet ama kutlamaya farklı bir anlam katmışsınız size ve tüm arkadaşlarınıza sevgiler saygılar kardeşim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sönmez Ufuk bey, beğeninize çok teşekkür ederim. Sevgi ve saygılar bizden...

      Sil
  14. Vuslat Canetli30 Ekim 2018 16:36

    ANDIMIZ...
    OKURKEN GÖZLERİM DOLDU YÜREĞİM TAŞTI ALNIMIZDA ÖPÜYORUM SİZİ KORKUSUZ ATATÜRKÇÜ ADAM.
    YAŞASIN CUMHURİYET

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vuslat Canetli hanım, yürekten hissetmeniz ne kadar güzel. Beğeninize çok teşekkür eder, saygılarımı sunarım. Yaşasın Cumhuriyet Yaşasın Türkiye....

      Sil
  15. Baki Başkent30 Ekim 2018 17:24

    Cumhuriyetin yılmaz bekçileriyiz.Atamızın izinde daha nice 95 yıllar geçirecek bir milletin evlatlarıyız.Okurken kanım dondu resimlerle örtüşen tün yazılım gibi buda muhteşem ötesi dostum.Yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baki Başkent bey, onurlu ve özgür bir yaşam için tabiki Cumhuriyet. Atalarımızın kan dökerek elde ettiği ülkemiz ve değerlerimizin tabiki bekçileriyiz. Güzel yorumunuza çok teşekkürler...

      Sil
  16. Süleyman Karık30 Ekim 2018 17:27

    Mustafa Kemal Atatürk ün liderliği ve bu ülkeye katkıları inkar edilemez bir gerçektir.Azminizi hayran kaldım.Tüm duygularınıza içtenlikle katılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süleyman Karık bey, samimi yorumunuz ve desteğinize çok teşekkür ediyorum.

      Sil
  17. Kerem Açıkgöz30 Ekim 2018 17:38

    Duygularınızı bu kadar kolay ifade edebilmek için o anı yaşamak gerek.Size kardeşim demek benim için bir onur sizi takip etmek ise ayrıcalıklı olmak.Teşekkürler kardeşim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kerem Açıkgöz kardeşim, takdir edici beğeni ve güzel yorumunuz için ben size çook teşekkür ederim. Esen kalın...

      Sil
  18. Murat abicim yine çok güzel kelimeler ile döktürmüşsün ağzına sağlık.Ama ben halen çenedemiyiz burundamıyız onu çözemedim 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cem kardeşim, çok teşekkür ederim. Biz Atamızın silüetini oluşturan kayaların hepsine çıktık. Çene-Burun önemli değil, ama biliyorsun ki kalbine bir Al Bayrak bıraktık... İşte o Bayrağımız dalgalansın yeter....

      Sil
  19. Dilek Kapusuz30 Ekim 2018 18:08

    Kalemşör dostum;Her cümlende kendime es vererek okudum.Sindirmek için.Eski bayramların tadı tuzu yok artık o çoşkuyu yaşamak başka bir dünyada yaşamakmış.Ne çabuk yitirdik; bu açıdan son derece üzgünüm.Okurken hem neşe hem üzüntü hem umut hem karamsarlık sardı içimi.Ne güzel bir başlangıç ve ne güzel bir bitiş.Andımız...
    Her yazık başka bir lezzet başka bir kalbe dokunuş.Attığın her adımdaki duygularını hissedebiliyorum çünkü seninle beraber yürüyorum.İnanıyorum ki Ata'mızın çenesi gözü kaşı derken yürürken incinmesin diye ufak dokunuşlarla uçar gibi geçtin.Koca çınara gelince o nasıl bir heybet.Nazım bu dizeleri bu çınar için söylemiş olsa gerek
    "
    ..
    Yoldaşlar, ölürsem o günden önce yani, 
    - öyle gibi de görünüyor - 
    Anadolu'da bir köy mezarlığına gömün beni 
    ve de uyarına gelirse, 
    tepemde bir de çınar olursa 
    taş maş da istemez hani... "
    Her geçen gün dahada bir keskinleşen kalemin başka başka diyarlara sürükleyecek bizi.Yorumlarda istekler var ne güzel tespitler var.Her yoruma verdiğin karşılıklar önemsendiğin kadar önemsediğini gösteriyor buda başka bir meziyet.Yolun açık olsun.Yüreğini kalemine emanet ediyorum...

    YanıtlaSil
  20. Dilek Kapusuz30 Ekim 2018 18:13

    Kalemşör dostum;Her cümlende kendime es vererek okudum.Sindirmek için.Eski bayramların tadı tuzu yok artık o çoşkuyu yaşamak başka bir dünyada yaşamakmış.Ne çabuk yitirdik; bu açıdan son derece üzgünüm.Okurken hem neşe hem üzüntü hem umut hem karamsarlık sardı içimi.Ne güzel bir başlangıç ve ne güzel bir bitiş.Andımız...
    Her yazık başka bir lezzet başka bir kalbe dokunuş.Attığın her adımdaki duygularını hissedebiliyorum çünkü seninle beraber yürüyorum.İnanıyorum ki Ata'mızın çenesi gözü kaşı derken yürürken incinmesin diye ufak dokunuşlarla uçar gibi geçtin.Koca çınara gelince o nasıl bir heybet.Nazım bu dizeleri bu çınar için söylemiş olsa gerek
    "
    ..
    Yoldaşlar, ölürsem o günden önce yani, 
    - öyle gibi de görünüyor - 
    Anadolu'da bir köy mezarlığına gömün beni 
    ve de uyarına gelirse, 
    tepemde bir de çınar olursa 
    taş maş da istemez hani... "
    Her geçen gün dahada bir keskinleşen kalemin başka başka diyarlara sürükleyecek bizi.Yorumlarda istekler var ne güzel tespitler var.Her yoruma verdiğin karşılıklar önemsendiğin kadar önemsediğini gösteriyor buda başka bir meziyet.Yolun açık olsun.Yüreğini kalemine emanet ediyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saygıdeğer Dilek Kapusuz hocam, her yazımın adeta röntgenini çekip, ne güzel yorumlar yapıyorsunuz. Beğeni ve övgüleriniz için çook teşekkür ediyorum. Yazıya dökebildiklerimden fazlasını, ruhumu ve düşüncelerimi okuyorsunuz sanki...
      Nazım'ın şiiri ve bizim Kocaçınar!.. Görülesi, özlenesi Kocaçınar... Artık Kocaçınarı her ziyaretimde, Nazım'ın bu şiiri dilimde olacak. Gezilerimde gölgeniz, yazılarımda yorumlarınız hiç eksik olmasın... Sağlıcakla görüşmek üzere...

      Sil
  21. Ahmet Satış30 Ekim 2018 18:19

    Yazının sonunda YAŞASIN CUMHURİYET kelimeleri döküldü ağzımdan varolasın sağolasın.Yeni yazında buluşmak umuduyla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Satış bey, sizler sağolun varolun.Takipte ve esen kalın...

      Sil
  22. Ali Kemal Soydemir30 Ekim 2018 18:27

    Türk’üm diyen herkes bunları bilmeli buralara gitmeli.Muazzam bir anlatım müthiş yerler ve sende harika bir yüreğe sahip güçlü bir kalemsin dostum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ali Kemal Soydemir bey, beğeni ve övgünüze çok teşekkür ederim...

      Sil
  23. Nuray Çolakoğlu30 Ekim 2018 21:07

    Müthiş bir süpriz yaptınız.
    Korkunç güzel bir gün, muhteşem bir ifade anlatılmaz duygular.O çınarın gölgesinde olmayı istedim.İmkansızı başarıp o kayalarda özgürlüğü tatmak isterdim .O termostatdan nasibime düşen çayı yudumlamayıda isterdim.Dostluğunuz baki kalsın nice güzel yürüyüşler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nuray Çolakoğlu hanım, öncelikle içten güzel yorumunuza çok teşekkür ederim. Şunu bilmelisiniz ki hiç bir şey imkansız değildir. Kimbilir belki birgün bir dağ yürüyüşünde nasibinize düşen çaydan yudumlarsınız...Esen ve mutlu kalın.

      Sil
  24. Cevahir Ayberk30 Ekim 2018 21:20

    Mustafa Kemal sevgisi nelere sebep oluyor.Çok özendim size.Ve tabiat ananın bir mucizesi bu kayalıklar.Netten inceledim inanılmaz güzel.Mutlaka görülmesi gerekiyor.Çok teşekkürler bu mucizeyi tanıttığınız için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevahir Ayberk hanım, evet kayalıklar benzediği önderimiz kadar, eşsiz güzel. Umarım bir gün sizlerde bu güzellikleri yerinde gezerek görürsünüz. Ve ayrıca asıl ben teşekkür ederim, bu güzel yorumunuz için. Esen kalın...

      Sil
  25. Dilruba Öksüztepe30 Ekim 2018 21:29

    Gazi Mustafa Kemal o kadar büyük bir lider ve kurucuki doğa ana onu yüreklerde olduğu kadar görünürdede ölümsüzleştirmek için bünyesine nakşetmiş.Allahım bir lütuf olarak milletimize bağışlamış.Kalbimizde yaşayacak. Bize mirası gelecek nesillere yaradanımın izni ile aktarılacak.Saygı ve sevgiyle anıyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilruba Öksüztepe hanım, bu güzel, yürekten yorumunuz için çok teşekkür ederim. Sağlıcakla kalın...

      Sil
  26. Gülay Göktürk30 Ekim 2018 21:32

    Annem annesinin Mustafa Kemal gördüğünü gururla anlatır.Yazınızda çok etkilendim.Çocukluğuma gittim her nedense dini bayramlardan çok milli bayramlarını beni çok etkilemiştir.Yüreğine sağlık.Tebrik ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülay Göktürk hanım, ne mutlu sizeki ailenizde Ata'mızı gören biri var. Sizde ne kadar gururlansanız azdır. Güzel yorumunuza çok teşekkür ediyorum..

      Sil
  27. Bekir Sercan30 Ekim 2018 21:33

    Tebrik ederim.Çok duygulandım.Koca çınara bizdende selam olsun Atamıza bekçi olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bekir Sercan bey, Çok teşekkür ederim. Koçaçınar'a ilk gidişimde selamınızı söyleyeceğimden emin olun...

      Sil
  28. Zeynep Dizdar30 Ekim 2018 21:36

    Bayıldım.Hem kutlama şeklinize hem anlatımınıza hem yaşam tarzınıza.Bir sonraki yazıyı merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynep Dizdar hanım, güzel yorumunuz için çook teşekkürler... Bir kaç gün sonra okuyabileceğiniz sonraki yazım biraz ilginç olacak. Takipte ve esen kalın...

      Sil
  29. Esin Aldemir30 Ekim 2018 21:38

    Fotoğrafları yazınızla ölümsüzleştirmişsiniz.Tebrik ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esin Aldemir hanım, çook teşekkür ederim..

      Sil
  30. Gülçin Aydın30 Ekim 2018 21:39

    En kısa zamanda bu kayalıklara gideceğiz ve sizin isminizi anıp selamınızı götüreceğiz.Adım adım izinizdeyiz Tebrikler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülçin Aydın hanım, Atatürk Kayalıklarına giderseniz çok mutlu olurum. Taşa, kuşa, ağaca ve de herşeye selamımız olsun... İlginize çok teşekkür ederim. Takipte ve esen kalın.

      Sil
  31. Serkan Özel30 Ekim 2018 21:42

    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE
    Y
    A
    Ş
    A
    S
    I
    N
    C
    U
    M
    H
    U
    R
    İ
    Y
    E
    T
    ❤❤❤❤❤

    YanıtlaSil
  32. Meral Tercan30 Ekim 2018 21:46

    Yazılarınızı özlemişim.Bambaşka bir dünyanın kapılarını aralıyorsunuz.Çok teşekkür ederim.
    YAŞASIN CUMHURİYET diye avaz avaz bağırasım geidi. ATAMIZA sevgiler saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meral Tercan hanım, beğeni ve takdirinize çook teşekkür ederim. İçinizden nasıl geliyorsa öylece bağırın, haykırın...

      Sil
  33. Semiramis Rokluman30 Ekim 2018 21:53

    Paylaşımlarınızı okumaktan haz almayan yok sanırım.Keşke daha geniş kitlelere ulaşabilseniz.Bu yalın anlatım ve gezilerinizdeki seçicilik dikkat çekici.Kıbrıs'a tanıştık sizinle. Eşinizle olan bağınız beni derinden etkiledi.Size olan desteği sizi bize tekrar kazandırdı.Unutulmaz iz bırakan yazılarınız hep var olsun.Atatürk kayalıklarına Beş parmak dağlarının selamı var.Özlem ve hasretle Atamızı anıyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semiramis Rokluman hanım, gördüklerimi yazmak yazdıklarımla sizleri mutlu etmek, mutlu olan sizlerin yoğun duygularını öğrenmek ve duyumsamak benim için ne büyük bir sevinç ve onur kaynağıdır anlatamam. Sağolun varolun. Beşparmak dağlarına da bizden selam olsun. Sağlıcakla kalın....

      Sil
  34. Servet Saygın30 Ekim 2018 21:59

    Kaleminize sağlık.Bir öğretmen olarak gurur duydum.Atamızın bir sözünü sizinle paylaşmak istiyorum.
     Yeni nesil, en büyük cumhuriyetçilik dersini bugünkü öğretmenler topluluğundan ve onların yetiştirecekleri öğretmenlerden alacaktır.M.Kemal Atatürk.
    Asalet ve zerafet budur.Saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Servet Saygın Öğretmenim, öğretmenler başımızım tacıdır. Ata'mızın her sözü derin anlam ve mesaj içerir. Beğeninize çok teşekkür ediyorum. Saygılar bizden...

      Sil
  35. Ayhan Sorken30 Ekim 2018 22:01

    ������������

    YanıtlaSil
  36. Serpil Kavaklı30 Ekim 2018 22:04

    Takip ettiğim blogerlarda bir numaradasınız.Her yazınızda başka bir duygu patlaması yaşıyorum.Acaba bu yazıda diye başlayıp bitmesini istemiyorum.Harikasınız.
    Yaşasın cumhuriyet.��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serpil Kavaklı hanım, çoook teşekkür ederim. Harika olan sizlersiniz.

      Sil
  37. Selim Gedikli30 Ekim 2018 22:09

    Merhaba dostum.Dost kavramını kilometrelerce ötede olan birine söylemek ne kadar zor aslında.Aynı duyguları paylaşmak hayata aynı pencereden bakabilmek yürüdüğün Her yerde bizleri sırtında taşıyabildiğini bilmek bu duyguları bize aktarmak için ter akıtman zaman ayırıp yazman ve doğru aktarman ne onur verici bir davranış.Dost varlığın daim olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selim Gedikli, dostluk bir gönül bağıdır. Aradaki mesafeler önemli değildir. Sizin gibi dostların varlığı ve desteği beni yürürken, yazarken dahada motive ediyor. Güzel yorumlariniz için çok teşekkür ediyorum. Sağlıcakla takipte kalın...

      Sil
  38. Ayşen Sanab30 Ekim 2018 22:12

    Ayak izlerinizi takip etmek hayallere dalmamızı bilmediğimiz diyarlara yolculuk yapmamızı sağlıyor.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşen Sanab hanım, siz ayak izlerimi takip edin bilmediğimiz nice diyarları birlikte gezelim, görelim. Takip ve güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim...

      Sil
  39. Ayşegül Dağıstanlı30 Ekim 2018 22:18


    Dağ Başını Duman Almış 
    Gümüş Dere Durmaz Akar 
    Güneş Ufuktan Şimdi Doğar 
    Yürüyelim Arkadaşlar 

    Sesimizi Yer, Gök, Su Dinlesin 
    Sert Adımlarla Her Yer İnlesin 

    Bu Gök, Deniz Nerede Var 
    Nerede Bu Dağlar Taşlar 
    Bu Ağaçlar Güzel Kuşlar 
    Yürüyelim Arkadaşlar 

    Sesimizi Yer, Gök, Su Dinlesin 
    Sert Adımlarla Her Yer İnlesin 

    Dağlar Taşlar Güzel Kuşlar 
    Ya Bu İnsanlar İnsanlar 
    Güneş Ufuktan Bir Gün Doğar 
    Yürüyelim Arkadaşlar 

    Sesimizi Yer, Gök, Su Dinlesin 
    Sert Adımlarla Her Yer İnlesin 
    Bir dahaki yürüyüşünüzde bu marş dilinizde olsun.Olsun ki yanınızda yüzlerce yüreği daha rahat hissedin.Aras Murat abisine selam gönderiyor.Bu yazınızla yine uykusuna yolculuk yaptınız. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşegül Dağıstanlı hanım, Aras'ı gözlerinden öpüyorum. "Kazdağları Umut Şelalesi" gezimde bu marş hep dilimdeydi. Bundan sonrada dağlarda iken siz okurlarım yanımda tek yürek hep dilimde olacak... Sevgiyle sağlıcakla kalın...

      Sil
  40. Fırat Osmanlı31 Ekim 2018 09:31

    Çok anlamlı bir günde çok anlamlı bir yazı.Ne Mustafa Kemal Atatürkün liderliği tartışılabilir nede Cumhuriyetin ülkemize katkıları.Tebrik ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırat Osmanlı bey, önderimizin öngörü ve üstün dehası olmasaydı belki bizde olmazdık...Beğeninize teşekkür ederim..

      Sil
  41. Gülşah Topçu31 Ekim 2018 09:35

    Hasanboğuldu yazınızda eşinizle çocuklaştınız efsanelere boğdunuz.Arkasından gelen yazılarda çevre ile ilgili duyarlılığınız gönülleri fethetti.Atatürkçü kimliğiniz ve duruşunuz saygıya değer.Çok fazla yorum yapmayı sevmeyen biri olarak devamlı takipteyim nice yazılarınızda buluşmak üzere

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşah Topçu hanım, bu değerli yorumunuz için çook teşekkür ederim. Lütfen takipte ve esen kalın....

      Sil
  42. Mehmet Emin Çanık31 Ekim 2018 09:37

    Mükemmel bir anlatım.Cumhuriyet çoşkusu bu kadar yalın anlatılırdı.Bu kadar hissedilirdi.
    Yaşasın Cumhuriyet.
    (Eşinizle artık yürüyüş yok.İyileşebildiniz diye düşünüyorum )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehmet Emin Çanık bey, beğeninize çok teşekkürler. Eşimle yürüyüşler olacak. Benim sağlık durumuma gelince PRP tedavim devam ediyor....

      Sil
  43. Defne Sevim Aksel31 Ekim 2018 09:44

    Gönen'deki Atamızın silüetini İzmir'in dağlarında açan çiçeklerle selamlıyoruz.Tebrikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Defne Sevim Aksel hanım, çok teşekkkürler. Bizdende İzmir'e selam olsun...

      Sil
  44. SERDAR Köstence31 Ekim 2018 10:41

    Eline dizine yüreğine sağlık kardeşim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serdar köstence bey, çook teşekkür ederim. Sağlıcakla kalın...

      Sil
  45. Doğan Emre Aydın1 Kasım 2018 08:12

    Duygularınıza sonuna kadar katılıyorum.Cumhuriyet ilelebet yaşayacaktır.Kayalıklarına muhteşem sizin emeğiniz ve anlatımınız ise kusursuz.Tebrikler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğan Emre Aydın bey, beğeni ve desteğiniz için çook teşekkür ederim.

      Sil
  46. Turalp Alperen1 Kasım 2018 08:15

    Doğanın bu kadar anlamlı şekil alması biz insanlara bir mesaj aslında anlayana tabi.Muhteşem kayalıklar,harika yazı ,saygıdeğer korkusuz siz...
    Okunmaya değer bir blog.Tebrikler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turalp Alperen bey, güzel ve onure edici yorumunuz için çok teşekkür ederim...

      Sil
  47. Tesadüfen okudum sizi ve kaybetmeyi asla istemem tebrikler kardeşim.Tüm yazılarına göz atacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mahmut Anka bey, beğeninize çok teşekkür ederim. Takipte ve esen kalın.

      Sil
  48. İlber hocamızın ve Yılmaz Özdilin Mustafa Kemal Atatürk kitaplarını okuyunca ne büyük bir lidere devrimci ye hümanist bir insana sahip olduğumuzu anlamıştım.Arkasından sizin yazınız Atamızın Kayalara nakşedilmesi. Amerika'da başkanların silüetleri bilinçli yapılırken heykeltraşlar tarafından dağlara bizde doğal örgü olması daha bir anlamlı.
    Yaşa Mustafa Kemal Paşa yaşa
    Adın yazılacak mücevher taşa...
    Bu olsa gerek.Harika harika harika

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gamze Tokuş hanım, Atamıza olan sevginiz ve coşkun duygularınız. İşte bu. Harika olan sizlersiniz...

      Sil
  49. Murat abiiiiiiiii dikkat et düşme sakınnnnnnnn.������Hazan hocamın ve senin ellerinden öpüyorum.Bayramımız kutlu olsun.Sizi çokkkkkk seviyorummmmmmmm❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serpil Sapan, merak etme abicim düşmeyiz. Seninde bayramın kutlu olsun. Bizde seni seviyoruz...

      Sil
  50. Sevtap Kuloğlu1 Kasım 2018 08:52

    Türküm, doğruyum, çalışkanım,
    İlkem: küçüklerimi korumak, büyüklerimi saymak, yurdumu, milletimi özümden çok sevmektir.
    Ülküm: yükselmek, ileri gitmektir.
    Ey Büyük Atatürk!
    Açtığın yolda, gösterdiğin hedefe durmadan yürüyeceğime ant içerim.
    Varlığım Türk varlığına armağan olsun.
    Ne mutlu Türküm diyene!
    Adınızı yazdım bir kenara uzaklardaki kardeşim ve dostumsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevtap Kuloğlu, bende sizi yazdım gönlümün dost hanesine...

      Sil
  51. Ufuk Halhallı1 Kasım 2018 08:56

    Murat abi ben Esin'in eşiyim.Yıllardır evimizde bir Hazan abla fırtınası vardı.Esinin hayayına yön veren onu bir mücevher gibi işleyen Hazan abla fırtınası.Her fırsatta söz edilen evimizde kahvaltı soframızda bile yer bulan.Son zamanlarda ise Murat abi şurada Murat abi burada diye sizde eşlik ermeye başladınız.Blog harika bir blog.Bende bisiklet ve tırmanışa ilgileniyorum.Rotamız bu sene Balıkesir olacak ve seninle bir yürüyüş yada tırmanış etkinliğinde yan yana olmak bana gurur verecek.Saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ufuk Halhallı, kardeşim mutlaka bekleriz. Eşimde Esin'i hiç düşürmüyor dilinden. Kendinize iyi bakın...

      Sil
  52. Yılmaz Severek1 Kasım 2018 09:09

    Yazı içinde "Rita hanım" kelimesi geçiyor.Gayrımüslüm arkadaşlar bile ATAMIZA kıymetini bilip saygılarını sunmak için Cumhuriyet için yürürken son zamanlarda yaşanan olaylar ne elem verici.Blogunuzu takip edeceğim.Susmayın.Yılmayın.Bizimle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yılmaz Severek bey, Bizimle yürüyen bizim gibi düşünendir. Beğeni ve desteğinize çok teşekkür ederim. Takipte ve esen kalın.

      Sil
  53. Doğu Alınkaç1 Kasım 2018 09:11

    YAŞASINNNNNNN CUMHURİYETTTTTTTT✔✔✔✔✔

    YanıtlaSil
  54. Atamızın izindeyiz.

    YanıtlaSil
  55. ❤❤❤❤❤❤❤❤NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE....❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

    YanıtlaSil
  56. Kumru Saatçi hanım, 👏👏👏Çook teşekkürler...

    YanıtlaSil